هفته نامه جوان ری

فرهنگی ٬اجتماعی ٬هنری ٬ورزشی

هفته نامه جوان ری

فرهنگی ٬اجتماعی ٬هنری ٬ورزشی

بهانه ای به نام

هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در حالی برگزار می شود که حوزه انتخابیه شهرری ، همچنان زیر چتر " تهران" باقی مانده و شهرستان " ری" از داشتن نماینده ای مستقل در مجلس محروم خواهد بود.نتیجه این محرومیت ،  جولان افراد و نمایندگان گروه ها و احزاب سیاسی برای جلب آرای  تعیین کننده  و مؤثر شهروندان ری است. اگر در دومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران ، اتحاد  نوظهور "فرزندان ری" با حداقل امکانات  توانست  بخشی از آرای همشهریان خود را جمع آوری کند به نظر می رسد در این دور از انتخابات به دلیل عدم فعالیت این گروه ، احزاب و  نامزدهای منفرد  بدون هیچ  زحمتی موفق به جلب و جذب آرای  ری نشینان شوند.  اما آنچه در این میان ، موجب آزردگی می شود استفاده از شعار نخ نما شده و تکراری " استقلال ری"  است. به نظر می رسد تحقق این شعار در گرو اراده مدیران ارشد کشور است.

لزوم پاسداشت استاد ترابی

مرشد ولی الله ترابی

چند روز پیش ، صدای گرم استاد مرشد ولی الله ترابی را از رادیو شنیدم. استاد نقاله خوانی که نزد همه هنرمندان محبوب و از  تنها یادگاران هنر پرده خوانی و نقاله خوانی کشورمحسوب می شود. نوجوان که بودم سال ها روزه خوانی مرشد را در هیئت کوچه عسگری قدیم و شهید رضایی فعلی می شنیدم.او در روزه خوانی نیز تبحر خاصی داشته و دارد. از بهترین تعزیه خوان ها بوده و در یک جمله در ردیف مفاخر "ری"است. تصورمی کنم که همانند بسیاری از هنرمندان دیگر ، شأن استاد در خارج از "ری" بیشتر رعایت می شود و قدرش را بیشترمی شناسند . البته نه به اندازه کافی ! چندی است که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری شاهد برگزاری مراسم گرامیداشت هنرمندان و نخبگان فرهنگ و هنر دیارمان هستیم . اقدامی شایسته که جز بدلیل عشق و علاقه فردی رییس و کارکنان این اداره میسر نمی شد.پیشنهاد این است ؛ برگزاری مراسم تجلیل از استاد مرشد ولی الله ترابی.همین.

 

انحلال شهرستان ری !/فرماندار جدید

 

انحلال شهرستان ری !

 

از مدت ها پیش خبر انحلال شهرستان ری و ادغام آن در شهرستان تهران در حالی بطور غیر رسمی در محافل و مجالس مختلفی به گوش می رسید که حداقل در دهه اخیر بیش از هر زمان دیگری مردم این شهرستان به دنبال برخورداری از استقلال کامل و حق انتخاب نماینده و وکیل رسمی خود در مجلس شورای اسلامی بوده و از طرق مختلف ، خواسته یه حق و قانونی خود را مطالبه کرده اند. هرچند تا کنون گوشی ، شنوا نبوده است.به هرترتیب اعلام مواضع اخیر رییس جمهور ، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرری ، استاندار تهران و معاون سیاسی و اجتماعی وی ، خط بطلانی بر این شایعه بی اساس بود . خدارا شکر!

 

فرماندار جدید

 

از چند ماه پیش که صفرعلی براتلو با حفظ سمت فرماندار شهرستان ری ، مسئولیت معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران را نیز پذیرفت و استاندار تهران اعلام کرد مادامی که براتلو از عهده انجام وظایف خود در هر دو سمت برآید فرماندار جدیدی منصوب نخواهد شد آگاهان و فعالان اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی شهر این امر را با توجه به اهمیت و تنوع وظایف فرماندار،غیر ممکن دانسته و بدین ترتیب انتظار می رفت چند ماهی بیشتر بطول نیانجامد که فرماندار جدید معرفی شود.بلاخره این امر طی چند روز گذشته محقق شد و با حکم وزیر کشور سید ولی موسوی به سمت فرماندار جدید شهرستان ری منصوب شد. واقعیت این است براتلو در زمان تصدی این مسئولیت تلاش های گسترده ای برای رفع مشکلات شهر از طریق ارتباط با عالی ترین مسئولان اجرایی کشور داشت که در این زمینه توفیقات خوبی هم کسب کرد.به وی خسته نباشید می گوییم. سوابق موسوی نیز حکایت از نگاه فرهنگی وی برای توفیق در امور مختلف دارد . برای وی نیز آرزوی موفقیت داریم.