هفته نامه جوان ری

فرهنگی ٬اجتماعی ٬هنری ٬ورزشی

هفته نامه جوان ری

فرهنگی ٬اجتماعی ٬هنری ٬ورزشی

به بهانه نمایش

نمایش در ری نفس می کشد

هنرمندان تئاتر شهرری به لطف همت بلند شان و به مدد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری چند روزی است که نمایش "آسید کاظم"را به روی صحنه برده اند.آنها بدین ترتیب نشان دادند که هنوز هنر نمایش در شهرری نفس می کشد و زنده است. نمایش در ری ریشه دار و پر افتخار است. بسیاری از هنرمندانی که امروز در عرصه هنر نمایش حرفی برای گفتن دارند از همین خطه برخاسته اند . علی اصغر قادری پناه (که اتفاقا" در همین نمایشنامه نیز در کنار هنرمندان جوان به روی صحنه می رود)، مرشد ولی ترابی ،کریم اکبری مبارکه ، مجید بهشتی ، عباس عبدی ، سید حسن یعقوبی و ...

قصد پرداختن به چرایی مهاجرت بسیاری از این هنرمندان به پایتخت و پشت کردن که نه ؛ بررسی دلایل عدم بازگشت به دیارشان را ندارم . می خواهم بگویم همین اتفاق را دوباره به فال نیک بگیریم. حالا که عده ای هنرمند از آنچه که به هنر نمایش در ری گذشته ، دلسرد نشده و دور هم جمع می شوند مبارک و امید آفرین است. از همین نقطه شروع کنیم. آنها را حمایت کنیم.به آنها خسته نباشید بگوییم .حرفها و مشکلاتشان را بشنویم و اگر از دستمان بر می آید مسائلشان را حل کنیم.شهروندان را هم برای دیدن نمایششان ترغیب کنیم.

به همین سادگی. هنرمند ان به انگیزه دیده شدن اثر و کاری که خلق کرده اند متحمل سختی های فراوانی می شوند. آنها را ببینیم.اگر اینطور شد رفتگان هم باز می گردند.

برگ سبزی تحفه درویش

 

شماره 100 را پشت سر گذاشتیم . با هزار، هزار بیم و امید. می دانستیم پیچ و خم بسیار و می دانیم هنوز اندر خم یک کوچه ایم.در گرامیداشت یکصدمین شماره انتشارمان و در خلوت باورهایمان جشن گرفتیم و به آینده چشم دوختیم . دست مریزاد گفتیم . هم به خودمان و هم به کسانی که همراهمان بودند . چه آن ها که بر ما بودند و چه آن ها که با ما بودند . بضاعتمان در این پرده همین بود. از امروز با امید بیشتر بکارمان ادامه خواهیم داد. مگر نه اینکه جوانیم و آرزو بر جوانان عیب نیست . برگ سبزی تحفه درویش .

بمناسبت انتشار یکصدمین شماره هفته نامه جوان ری از امروز وبلاگ این هفته نامه نیز آغاز بکار کرد.